749 posts
  • Mo Bro
  • Featured Author
  • Author Level 5
  • Affiliate Level 4
+3 more
tacoMusic
says

All they care about is nice fat riffs that they can headbang to, and spicy solos that they can play air guitar to. :)

Haha, you mean like this guy?

http://youtu.be/O8Ee0cqcYOk
298 posts Make music with passion or don't make music at all
  • Affiliate Level 4
  • Author Level 7
  • Collector Level 2
  • Elite Author
+9 more
sweetwaveaudio
says

I started out with an M-Audio Fast Track and the amp simulators on Logic Pro and it sounded great. A lot of my best selling tracks were recorded using this until I upgraded to an Alesis io26. As for acoustic guitar, I use an SE220a microphone. Pretty cheap but it does a great job.

378 posts
  • 4 Years of Membership
  • Affiliate Level 1
  • Author Level 3
  • Collector Level 1
+1 more
johnny625
says


All they care about is nice fat riffs that they can headbang to, and spicy solos that they can play air guitar to. :)

Haha, you mean like this guy?

http://youtu.be/O8Ee0cqcYOk

Yes, something like that. :D

273 posts
  • Affiliate Level 1
  • Author Level 5
  • Collector Level 1
  • Bundle Boss
+5 more
DanHoodMusic
says

Logic 9 has some really great guitar sounds… I use them extensively when I am looking to layer guitar parts. The key is how those sounds work in the context of a mix with the other instruments. The amp models and “mic placement” sometimes need to be adjusted as well as the EQ/compression settings.

In terms of the guitar, True… any electric guitar will do, BUT it must be set up properly to play in tune…

Just my opinions… Cheers!

Ampfarm, amplitube, NI guitar rig 5… there are several amp modeling plugins on the market.

1255 posts
  • 2 Years of Membership
  • Author Level 2
  • Exclusive Author
  • Featured Author
+1 more
Kurlykovs
says

Does pro tools have a built in amp simulator? or will i have to get it separately

454 posts
  • 3 Years of Membership
  • Affiliate Level 1
  • Author Level 2
  • Collector Level 1
+1 more
adammonroe
says

Protools comes with ELEVEN free, which is their free/demo version of their own amp modeling program. I’m not sure how useful it is, but if you like it you can always upgrade to the full edition.

They also sell an ELEVEN RACK /PROTOOLS software and hardware bundle for around $800? dollars but I’m not sure if it comes bundled with a “light” or “full” edition of protools.

1255 posts
  • 2 Years of Membership
  • Author Level 2
  • Exclusive Author
  • Featured Author
+1 more
Kurlykovs
says

I was thinking to settle on Line 6 pod kb37 cuz it is cheap for the shit it comes with :D dunno if i am making a right decision.

by
by
by
by
by
by