2 posts
  • Bought between 1 and 9 items
  • Has been a member for 1-2 years
sonjam says

Hallo, nachdem ich gesehen habe das hier schon in deutsch geantwortet wurde probiere ich das jetzt einfach mal. Ich habe vor ein paar Wochen das Salutation Theme erworben. Nur werden da keine deutsche Umlaute ä,ü,ö,ß dargestellt. Das liegt an Cufon, soviel weis ich schon. Am Liebsten würde ich ganz normale Arial Schrift wie der Text in den Artikel verwenden. Wie kann und vor allem wo kann ich Cufon deaktivieren?

Danke Egon

Moderator edit (translation):

After I saw that questions have already been answered in German, I thought I’d just give it a go. I purchased the Salutation theme a couple of weeks ago. The only thing is that it doesn’t do umlauts (those two dots over some german vowels). The problem is the Cufon font – that much I know already. I would ideally just use a normal Arial Font like the text in the article. How and moreover where can I deactivate Cufon?

Thanks,

Egon.

5035 posts
  • Elite Author
  • Community Superstar
  • Community Moderator
  • Sold between 100 000 and 250 000 dollars
  • Author had a File in an Envato Bundle
  • Beta Tester
  • Has been a member for 5-6 years
+6 more
felt_tips Volunteer moderator says

Hi Egon,

Eigentlich sollte man nur auf englisch in den Foren schreiben. Keine Sorgen, wenn dein englisch nicht perfekt ist – das sind wir in unserer globalen Gesellschaft gewohnt. Aber wenn du auf englisch schreibst, besteht eine erhöhte Möglichkeit, dass andere Leute dich verstehen werden, und natürlich auch, dass sie deine Frage beantworten werden können.

Hi Egon,

Really you should just write in english on the forums. Don’t worry if your english isn’t perfect – we’re used to that in our global society. But if you write in english, there’s a better chance that other people will be able to understand you and of course also a better chance that they’ll be able to answer your question.

304 posts
  • Austria
  • Envato Studio (Microlancer) Beta Tester
  • Exclusive Author
  • Has been a member for 3-4 years
  • Referred between 10 and 49 users
  • Sold between 10 000 and 50 000 dollars
squaredWeb says

Hallo Egon,

du kannst mir eine Nachricht über das Kontaktformular unten rechts auf meiner Profilseite hier http://themeforest.net/user/squaredWeb schreiben, dann kann ich dir weiterhelfen.

To keep it in english:

He wants to know how to disable the cufon script on the salutation theme because it cant display the characters ä,ü,ö and ß and i told him to contact me.

2 posts
  • Bought between 1 and 9 items
  • Has been a member for 1-2 years
sonjam says

Thank your for the info, i try it.

I buy the salutation theme for some weeks. In the Headlines is no the German Umlaut ä,ü,ö ect. That is because cufon works. How can I deactivate cufon in the salutation theme? How con I find the order?

Egon

5035 posts
  • Elite Author
  • Community Superstar
  • Community Moderator
  • Beta Tester
+6 more

Übrigens… frag mal am besten den Verfasser des Themes.

By the way, your best bet is to ask the author of the Theme.

5035 posts
  • Elite Author
  • Community Superstar
  • Community Moderator
  • Beta Tester
+6 more

Thank your for the info, i try it.

I buy the salutation theme for some weeks. In the Headlines is no the German Umlaut ä,ü,ö ect. That is because cufon works. How can I deactivate cufon in the salutation theme? How con I find the order?

Egon

Nicht schlecht. Auf jeden Fall, völlig verständlich.

Not bad! Certainly completely understandable.

by
by
by
by
by
by